Artist Name
Daniel Salomon
web link
heart icon off (0 users)
Logo
transparent

Artist Image
artist thumb

Functions

transparent
Data Complete
percent bar 40%

Members
members icon 1 Male

Origin
flag Haifa

Genre
---

Style
---

Mood
---

Born

born icon 1973

Active
calendar icon 1973 to Present...

Cutout
transparent

Alternate Name
דניאל סלומון

heart icon Most Loved Tracks
4 users heart off Daniel Salomon - רבות הדרכים
3 users heart off Daniel Salomon - אהבה


youtube icon Music Video Links
No Music Videos Found...



Artist Biography
Available in: gb icon flag icon
נעוריו ותחילת דרכו
סלומון גדל והתחנך בעיר חיפה. הוא גילה את כשרונו במוזיקה עוד מגיל צעיר. בגיל 5 החל ללמוד נגינה בפסנתר וכבר בגיל 12 החל לכתוב שירים ולהלחינם. סלומון למד מוזיקה בקונסרבטוריון רובין ובקונסרבטוריון דונה ויצמן בחיפה, בבית הספר התיכון ויצ"ו לאמנויות חיפה במגמת מוזיקה ובבית הספר למוזיקה "רימון", והשתלם בקומפוזיציה ותזמור אצל יצחק סדאי.

בשנת 1998 הכיר סלומון את אביב גפן, עיבד את שיריו ומאוחר יותר הצטרף כקלידן ללהקת הליווי של גפן, "התעויוט". אלבומו הראשון של גפן שבו השתתף סלומון בנגינה היה "לילות לבנים" שיצא ב-1999. בשנת 2000 השתתף באלבומו של גפן "יומן מסע" וב-2002 באלבומו "ממנטו מורי".

במקביל עיבד סלומון ב-1999 את שירי אלבום ההופעה של להקת רוקפור "רוקפור בהופעה". סלומון כתב לריקי גל את השיר "כשאני איתך", ואת רוב שירי אלבומה "אין לזה סוף" שיצא ב-2001.

באותה תקופה כתב סלומון מוזיקה להצגות "גבולות", "כובע מלא גשם" ו"החתונה האחרונה" של תיאטרון חיפה, "מועדון הקופים הירוקים" ו"שעונים" של פרינג', "יאקיש ופופצ'ה" ו"מלון רנדוו" של סטודיו למשחק ניסן נתיב, "הנסיכה איבון", "לא על זמירים" ו-"2 חדרים" של סטודיו יורם לוינשטיין, "נהג, ציירת" של The Stage Theater, London, "דלתות נפתחות" של תיאטרון באר שבע, "סופה של בדיחה" של הבימה והצגת הילדים "ייסוריו של דרקון מאוהב", שעליה זכה בפרס "המוזיקאי הטוב ביותר" בפסטיבל הצגות ילדים חיפה ב-2002. ב-2002 כתב סלומון גם את מוזיקת הסרט "צעד קטן" של שחר סגל.

קריירת סולו
בשנת 2002 הוציא סלומון את אלבום הסולו הראשון שלו, "דניאל סלומון". סלומון כתב והלחין את כל שירי האלבום והשתתף בעיבוד חלק מהם. מהאלבום הצליחו השירים "עדיף" ו"בא מכאב". בעקבות האלבום זכה סלומון בפרס "נוצת הזהב" של אקו"ם בתואר "המלחין הטוב ביותר".

בינואר 2005 יצא אלבומו השני של סלומון, "רבות הדרכים". השירים "אהבה" והדואט "רבות הדרכים" עם דנה עדיני מתוכו הפכו ללהיטים ברחבי הארץ, ובספטמבר 2006 הגיע האלבום למעמד של אלבום זהב, לאחר שנמכרו ממנו למעלה מ-20,000 עותקים. גם באלבום זה כתב והלחין סלומון את כל השירים, ועיבד אותם לבדו. שני סינגלים נוספים מהאלבום היו "מיתר קרוע" ו"אין כמו האהבה שלך".

בהמשך 2005 הצטרף סלומון כקלידן להרכב הבריטי-ישראלי בלאקפילד, של אביב גפן וסטיבן וילסון. סלומון השתתף בנגינה באלבומיו של ההרכב "Blackfield" ו-"Blackfield II". עוד באותה שנה הפיק סלומון את אלבומו של ישראל גוריון "בשקט כזה". כמו כן הקליט סלומון בדואט עם רינת בר את השיר "סוף הקיץ" שכתב והלחין, במסגרת תוכנית הטלוויזיה "מפגשיר" בערוץ 24.

בשנת 2006 ניגן סלומון באלבומו של אביב גפן "עם הזמן". באותה שנה כתב, הלחין ושר את שיר הנושא של סרטו של עודד דוידוף "מישהו לרוץ איתו", וכן הפיק את אלבומה של שילה פרבר "מתוק שחור". ב-2007 הלחין סלומון את פסקול הסרט "הסודות" של אבי נשר, וכתב והלחין את שיריו. באותה שנה השתתף סלומון בעיבודי השירים באלבומו של שלמה ארצי "שפויים".

באוגוסט 2007 הוציא סלומון את אלבומו השלישי, "חיפה 87'". האלבום כלל 11 שירים, שאת כולם כתב והלחין סלומון, למעט השיר "ארצות החום", שכתבה והלחינה שילה פרבר. להיט האלבום היה "הייתכן", ופרט לו יצאו כסינגלים גם השירים "איתך", "היי" ו"הכל נרגע".

ביוני 2008 הוציא סלומון שיר שכתב וביצע בשם "לפעמים" כשיר הנושא של הסדרה "רביעיית רן" בערוץ yes stars ישראלי.

ביוני 2010 הוציא סלומון את הדואט "אהוב לבי", שכתב עם שילה פרבר וביצע עם דניאלה ספקטור. אחריו הוציא את הסינגלים "הקשיבי לי", "רק על אויר" ו"גאות", ובנובמר של אותה שנה יצא אלבומו הרביעי, "גאות".

חיים פרטיים
סלומון רווק ומתגורר בתל אביב
wiki icon

Wide Thumb
transparent

Clearart
transparent

Fanart
transparent icon
transparent icontransparent icon

Banner
artist banner


User Comments

transparent iconNo comments yet..


Status
unlocked icon Unlocked
Last Edit by ytrouble07
10th Jun 2014

Socials
social icon transparent icon

Streaming


External Links
fanart.tv icon musicbrainz icon last.fm icon amazon icon